Scandinavia Design

Miroir VLA62 – Carl Hansen

Vilhelm Lauritzen

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Carl Hansen & SĂžn, Design Danois

Vilhelm Lauritzen (1894-1984) a conçu le miroir VLA62 pour la salle de repos royale de la Maison de la Radio, qui servait de vestiaire relié à la loge royale. 

Miroir VLA62 – Carl Hansen Vilhelm Lauritzen

Ce vestiaire royal est une Ɠuvre d'art globale, oĂč tous ses meubles ont Ă©tĂ© spĂ©cialement conçus par Lauritzen. 

Disponible pour la premiùre fois grñce à Carl Hansen, le miroir de la Maison de la radio est un miroir en pied d’une hauteur de 175 cm. 

Miroir VLA62 – Carl Hansen Vilhelm Lauritzen

Son style est trĂšs reprĂ©sentatif du travail rĂ©alisĂ© par Vilhelm Lauritzen pour la Maison de la Radio House, avec un cadre en chĂȘne massif encadrant organiquement le miroir. 

Le cadre est assemblé avec la plus grande précision afin de garantir la continuité du grain. La surface est ensuite délicatement poncée à la main pour obtenir une finition parfaite.

Miroir VLA62 – Carl Hansen Vilhelm Lauritzen

Miroir VLA62 Carl Hansen

Miroir VLA62 – Carl Hansen Vilhelm Lauritzen
Miroir VLA62 – Carl Hansen Vilhelm Lauritzen

Vilhelm Lauritzen

Vilhelm Lauritzen

Vilhelm Lauritzen (1894–1984) is one of the most significant architects in the history of Denmark; he was the trail-blazing figurehead of Danish functionalism. A number of his buildings – Nþrrebro Theatre (1931–32), Daells Varehus department store (1928–35), Radiohuset (1936-41) and the first airport built in Kastrup (1937–39) – represented the concentrated essence of contemporary life. Other significant buildings to stem from Lauritzen’s drawing board include Folkets Hus (1953–56) better known today as the Vega concert venue, the Shellhuset (1950–51) building and the Danish embassy in Washington (1958–60). In particular the Radiohuset building and the earliest version of Kastrup Airport – both listed today – are considered peerless monuments to modernism in the European genre of construction.

Throughout his life, Vilhelm Lauritzen adhered to the principle that architecture is applied art – with equal emphasis on both ‘art’ and ‘applied’. “No life without aesthetics” was another one of Vilhelm Lauritzen’s firmly held beliefs.